Online Marketing

icon web online marketingJe hebt een website of webwinkel maar bezoekers en transactie's laten het afweten. De statistieken van je website zijn wel hoopvol maar lang niet zoals je had verwacht. Veel of weinig concurrentie? Zijn pagina's geoptimaliseerd? Komt de boodschap wel goed over? Eigenlijk heb je geen idee wat de oorzaak is…

Meten is weten en vaak moet je even denken zoals een bezoeker. Waarnaar is hij op zoek en hoe kunnen we dat zo concreet en makkelijk mogelijk aanleveren? Zonder strategie, zonder Google Analytics en zonder zoekmachine optimalisatie zal het niet vanzelf verbeteren. Met allerlei technische snufjes is het redelijk 'easy' om meer producten online te verkopen.

 

Wat zijn je USP's? En wie is je doelgroep?

Het maakt niet zoveel uit wat je doet, maar zorg ervoor dat je iets doet waarin jij de allerbeste bent. Probeer je te onderscheiden van de concurrentie op basis van prijs, levertijd, service of wat dan ook. En laat dit ook zien! Voel het aankoopproces als een klant en maak dit proces duidelijk en overtuigend. Veelvoorkomende vragen kun je van tevoren beantwoorden.

Als je weet wie je producten koopt dan kun je ze ook bereiken.
Zoek gericht naar aspirant kopers met kenmerken die aan je profiel voldoen.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Vanzelf nieuwe klanten? Dat klinkt je vast als muziek in de oren. Zelf hou je meer tijd over om je bedrijf verder te ontwikkelen. Hoe fijn zou het zijn als je website een continue stroom aan website-bezoekers oplevert! Bezoekers met interesse in jouw producten of diensten. Als deze bezoekers via je website ook nog eens klanten worden, dan wordt je website jouw favoriete marketingmachine!

Voordat het zover is is er eerst nog werk aan de winkel. Google bepaalt de rangschikking in de zoekresultaten aan de hand van een heleboel factoren. Als deze netjes worden gevolgd kun je inderdaad veel bezoekers op je website verwachten.

Met SEO wordt de vindbaarheid van websites in zoekmachines geoptimaliseerd en verbeterd. Het is de fundering van websites en is berust van origine op drie pijlers: content, indexatie en autoriteit. Tegenwoordig is relevantie het belangrijkst, zodat de doelgroep zo goed mogelijk aansluiting vindt en de informatie kan vinden waarnaar hij op zoek is.

Social Media marketing

Je doelgroep vergroten én bereiken is één van de belangrijkste manieren om meer producten of diensten te verkopen. Via de website kun je met zoekmachine optimalisatie extra bezoekers genereren. Social Media is ook uitermate geschikt om je bedrijf te promoten en het potentieel bereik te vergroten. Laat zien dat je een “pro” bent, wees duidelijk en consequent; volgers zullen zich vanzelf aansluiten.

Affiliate marketing

Affiliate marketing is een methode van online marketing waarbij een website ingezet wordt om verkopen van een andere webwinkel te genereren. De webwinkel betaalt de eigenaar van een website die de klant heeft aangeleverd een vergoeding voor elke inschrijving of verkoop van een product of dienst. Via een affiliate netwerk worden aankopen gemeten en vergoedingen berekend. Als eigenaar van de website hoef je daarvoor zelf niets te doen.

 

  Werkzaamheden Online Marketing Systemen / Producten 
  • Optimalisatie website of webwinkel
  • Bereik je doelgroep
  • Vergroot je afzetgebied
  • Emailmarketing & nieuwsbrief
  • Reviews
  • Social Media
  • Extra verkoopkanalen
  • Promotie via Affiliate Marketing

MAILCHIMP
AWIN, TRADETRACKER, PARTNERRIZE
GOOGLE ANALYTICS
GOOGLE ADS
GOOGLE ORGANIC SEARCH
CAMPAGNES FACEBOOK / INSTAGRAM

TERUGBELVERZOEK

Laat hier je nummer achter en ik bel je snel

 

Hoe bezoekers van je website klanten worden.

icons2016